Utkast: Aug. 22, 2010

Älska, älska inte.
Att ha tur i kärleken eller tur i spelen?
Själv är jag inte säker på, om inte det kan vara samma sak?

Vågar du älska, vågar du förlora?
Ska du stå och se på när det rinner ut eller ska du ta tag i det du en gång hade.
Jag kan skriva tusen osammanhängande menningar om vad vi som människor fruktar eller beundrar mest, kärleken, jävla öveskattad kärlek.
Det säger jag bar för jag inte har den i ett fas grepp, vet liksom inte rktigt vad det är eller vad den gör med mej...

Jag kan tro, jag kan se, hur vi alla behöver den.
Hur jag och mina tjejkompisar likväl killkompisar snackar, långa nätter, många timmar. Om det.
Om Han med stort H.
 Om Hur vi skrattandes inte alls behöver någon som han, utan kan leva på en gnutta mys här och där.
Hur vi gråtandes kan säga att det finns ingen annan än han. Hur vi kan tro oss veta.
Hur vi ena dagen kan älska någon, och andra dagen göra oss av med denna älskade.
Hur man kan Hata någon man en gång älskat, var det då kärlek?

Jag vet själv, jag ser själv hur jag flyr.
För som sagt, har tillochmed jag svårt för att se skillnad på spel och kärlek. skillanden på avundsjuka planer om hämnd och en mjuk kärleksfull kyss. Jag har svårt att skilja på bra och dåligt, på rätt och fel.
Och det som är mest skrämmande är att jag vet inte om det är det faktum att jag inte kan kärleken eller det att jag aldrig haft den som gör att jag undviker den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0