♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

nej, vilken dum fråga egentligen?
Kärlek är något korkat, något fint. Kärlen är blind. Kärleken är unik. Kärleken är delad. Kärleken finns i olika former. För mej, är kärlek något man delar.
Något du känner. Inget du kan använda, inget du kan skylla på, men ändå en rätt okontrollerad känsla.
Kärleken till ens nära och kära, den som sägs vara stark, den som är stark, den som vinner.
Kärleken till Han med stora H.
Den kärleken till han, som är sådär blind.
Den kärleken som gör att allt annat blir så myket mindre i hans närhet. som gör att du kan komma på dej själv med att slutat andas. Som får dej att vilja krypa alldeles nära.
Kärlek, är att längta. Alltid och hela tiden.
Att sådär äckligt få magknip när tvekan hinner ikapp.
Det är också kärlek.

Kärlek för mej, är min mamma, mina bröder min familj. som lär mej allt om allting.
Kärlek för mej, är mina vänner, som reser mej upp när jag faller.
Kärlek för mej är Calle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0