tid över?

Kärlek. det där ordet vi aldrig kommer kunna slå upp i en ordbok och kunna läsa någon vettig förklaring på vad det är. Men jag har insett, att kärlek är något stort, kärlek är något som man bara ger sej in i helhjärtat. Utan någon väg bakåt ska du låta dej falla in i någons famn. Jo så tycker jag iallafall...

Många idag, även jag. Gör det där fula.
Vi säger alla att vi hatar players. Vad är en player? Är det en sådan som är tillsammans med många olika tjejer på kort tid? Jo visst är det det, men nä det är inte den förklaraingen jag söker. En player enligt mej är en sån som missbrukar och utnjuttjar just kärleken...

Jag menar hur många har inte på sms svarat, NEJ DU ÄR SÖT, bara för att vara snälla?
Eller hur många, låtsas tro att han/hon inte menar allvar och därför spela sitt spel och i sin tur låtsas inte fatta att han/hon är intresserad.

När vi gör sånnahär handlingar. När vi säger saker som: vi får se, eller kanske inte nu... eller jag är upptagen. När vi använder bortförklaringar för att undankomma smidigt själva. Då gör vi det halvhjärtat, vi ser i första hand till att sätta oss själva i det säkra rummet. Samma om du gör om jag skrev ovan, spelar blind och inte ser att det är dej han flörtar med. Det är inte för att " skydda" han/hon från den onda du ått för dej att du döljer inom dej. Nej det är för att skydda dej själv! För att inte göra bort dej, om det nu är så att killen har bara förlorat ett vad i plugget. förstår ni art jag vill komma?

Två saker tänker jag be er om:

1. Var ärlig från ruta ett. Är du inte intresserad och inte vill bli det heller. säg det då, för annars skyddar du dej själv, du missbrukar att han/hon sattsar helhjärtat medans du drar ut på det N-a-e-eeej-e. Sån smärta kan man inte se, men den svider. Stå upp, ta på dej ansvaret och säg som det är. För annars är det otroligt själviskt och inget annat.

2. Våga stänga alla bakdörrar. ge dej in i något du aldrig vart helt fullhjärtat inne i... kärleken.
Låt den föra dej. Kanske är det hans kompisar som skriver dessa rara SMS? eller kanske är det din drömprins?
Chansa säger jag då. Inte alltid, lyssna på magkänslan ;)
För att lyckas måste man misslyckas, right?

Du kommer att kanske bli beviken . Men inte på dej själv, du gav bara allt. Utan på killen som behandlat dej dåligt för han inte har tillräckligt mycket kuk i sej att be sina vänner att inte driva med dej, du vet att du inte förtjänar det. Han vet du inte förtjänar att bli behandlad så.. alla vet att ingen har rätt till att behandla någon som skit, ingen har rätt till att driva med någon annans hjärta eller känsla. Det är bara sådana människor som inte har något i sej, som inte vågar stå upp.. sånna som inte vågar satsa på något helhjärtat... sånna människor är dem som du en dag kan bli utsatt för, Du kan äve känna dej som en sådan person ibland. ( ta åt dej nu då! )

Min fråga är då. Blir du besviken på dej själv för att du inte var fin nog åt et svin (som jag nyss beskrev) eller blir du starkare och inser att det är inte du som förlorat din stolthet utan han som gömmer sej för värden och hans/hons intresse att driva med folk är det om kommer sänka hela honom/henne? Vem är den svage, vem är den starke?

pusspåersomorkaläsa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så jävla bra skrivet!

2010-01-23 @ 11:00:28
Postat av: A

allt stämmer! vrf lixom?<3

2010-01-23 @ 12:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0