like I'm the only girl.

Är det Prefekt?

Jag fick frågan. Perfekta då ?
Jag tänkte. När fan har det ordet existerat på riktigt?!

Jag svrar:
Perfekt?! I mina öron var det första jag hörde, inga fel...
sen insåg jag jag, att det är ju inte alls samma sak?
Jag lyssnade på ordet, perfekt.
Hur ska man egentligen beskriva det ordet? Jag vet att många skulle vilja höra det. Du är perfekt. Jag tänker inga fel...
Jag tänker det finns inget som är perfekt.

Jag tror inte jag är den enda som tänker så? Att ordet perfekt står för inga fel...?
Blir förbannad på ordet. Vad har de för funktion?!
De blir något man söker... perfektion söker många. Det vet jag. Men ändå, så har de ingen riktig betydelse?

Klart som fan vi ska ha fel?! Så vem är då perfekt?
Perfekt är ett inviduelt ord? Det måste det vara?
Perfekt finns visst.
Men perfekt för dej, kan är katastrof för mej?
Har du ett perfekt liv? - Ja kanske... tänker du.
Men har du aldrig fel? Bråkar du aldrig? tappar du aldrig bort dej lite?
juste.

Så varför?!
Varför förknippa ordet perfekt med inga fel? varför sträva efter att se perfekt ut?
För vem säger vad som är perfekt egentligen.
För mej är perfekt ordet som övervinner de andra lite.
Som är lite starkare. som visar att det är just som det ska vara.

För vi behöver fela. Bråka. Slåss. Sura. Lipa. Förlora.
För att känna och veta det bra. Måste vi veta vad som är dåligt, vi måste ta det båda.
Hur kul skulle en perfekt värld vara? nej, fel ord. För perfekt betyder INTE inga fel.
Det betyder, det är som jag vill att det ska vara.
Vi måste trilla för att kunna resa oss`?
Vi måste veta vad som är fel, för att veta vad som är rätt?
Perfekt är att klara fela. Är att fela. Är att klara vara du, vad dem än säger.

Förstår du?


Kommentarer
Postat av: Caroline

Du säger det som är självklart, eller borde vara det i alla fall! <3

2010-11-09 @ 20:10:01
URL: http://heartline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gryymmmt! Fick mig en tankeställare! :D

2010-11-09 @ 22:32:48
Postat av: Anonym

Elin du är en filosof ;) nemen perfekt för mig är som jag vill att det ska vara, men perfekt är dom där små misstagen som den jag gillar gör, men som andra tkr är skumt. men är perfekta för mig :P<3

2010-11-10 @ 22:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0