& jag ber att ni ska be en bön.

Alla kan be. be, du vet inte vad du ska säga. Säg allt. Säg något. Be, han lyssnar.
Knäpp dina händer:

Jesus Kristus. Jag lyfter mina händer.
jag vill lovsjunga ditt namn, Jesus, du är stor.
Och nu, Jag ber dej, Jag ber dej, Jesus, att låta hjärtat slå vidare.
Jag ber dej, Jesus Kristus, Att låta andetagen forstätta.
Min Herre, Gud Fader. Låt livet fyllas ut, och låt de fortsätta leva.
Åh Jesus, låt dem fortsätta leva med varndra
Jesus, min herre, jag ber dej. Att låta hjärtat slå. Att låta livet leva vidare.
jag ber dej, du som är i himlen.
Heligat vare ditt namn.
Jesus, vår fader, jag ber dej, att låta dem älska.
Ber dej att vara med dem. Att ge dem din styrka. Jag ber dej att vara med henne.
Jag ber dej att visa dem hoppet.
Jesus Kristus. 

Vår fader, du som är i himlen.
Låt ditt namn bli helgat.
Låt ditt rike komma.
Låt din vilja ske, på jorden så som i himlen.
Ge oss idag det bröd vi behöver.
Och förlåt oss våra skulder, liksom vi
har förlåtit dem som står i skuld till oss.
Och utsätt oss inte för prövning,
utan rädda oss från det onda.
Ditt är riket, din är makten och äran, i evighet.
Amen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0