En stjärna - Mimmi Asperot

En till stjärna på min täta himel är såklart Mimmi Asperot.
Min bästa vän.
Känner ni mej, känner ni mimmi (?).
Hon är en utav de riktigt stora stjärnorna. Varför?
För jag har kännt henne såååå länge, och sett henne växa hela tiden, som människa, som tjej, som vän.
Vi har mognat ihop. Vi har lekt med barbie, och vi har druckit alkohol.
Mimmi är snygg. Hon är raka motsattsen till mej... lång, blond, gyllenbrun hud, blå ögon, rakt hår. Snygg.
jag har alltid kännt mej som en som står vid sidan om henne. Men vet ni? Det är den enda sidan, som jag vill stå på.
Jag är stolt över dej mimmsan. På många sätt. Och därför trivs jag i din närhet, mår bra då.
Du känner mej utan och innan. I de akutalägerna, skulle du aldrig vända mej ryggen.
Du är tjejen som man tror vandrar på lösa trådar, men som egentligen bygger broar av förtroende och hållbarhet överallt.

Du är så bra.
Och jag bara vet att vi kommer fortsätta vara elin och mimmi.
Inget kan ta våra minnen ifrån varandra, inget kan heller ta våran framtid ifrån oss.
Du är så bra, så himla bra på så himla mycket.

Kom ihåg att jag älskar dej.
Från början till slut, oki?<3


Kommentarer
Postat av: mim

lipar sönder.. du är så fin, du är bäst min underbara elin <3

2011-06-17 @ 23:04:04
Postat av: julia

fint skrivet! pussis gullis

2011-06-19 @ 20:17:27
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0