Även fast din skäggstubb ger mej torrfläckar på hakan under vintern, är jag ändå helt säker på att det är dej och bara dej jag vill krypa intill när jag fryser.

Du kan få mej undra och fråga,
du kan mina planer såga.
Du kan få mej att känna oro och obehag,
du får mej att fråga varför jag.
Du får se mej gråta och fly,
även jag hatar att höra mej gny.
Du kan låta tiden bli ett hot,
och du kan forma klumpen till ett omöjligt tungt klot.
Du kan antyda att det är du som är anledningen till att jag inte kan stå,
men titta närmare för utan dej skulle faktiskt inget gå.

Du får mej skratta och le,
inte bara när du e breve.
Utan din värme fortsätter värma när jag går,
hela du, läker mina ömma sår.
Utan dej skulle jag inte sträcka på mej och vara stolt ,
när jag ser dej gör mitt hjärta en volt.
Du är den bra delen av mej,
jag skulle vara ganska så dålig utan dej.

Så snälla , forsätt torka mina tårar,
snälla förstå att det är sällan du som sårar.
Skydda mej från mitt egna hat,
tillsammans med dej är jag gärna lat.
Jag får vara mitt värsta jag med dej,
är du säker på att det är okej?
Snälla, Stå kvar, gå inte för något du tror är vad som händer,
en sak i sänder.
Du är fortfarande värmen i min kropp,
utan dej är jag inte bara en flopp.
Nej, Titta på mej och se,
jag är mitt bästa jag när du står breve!
Jag är din och det är det som får mej att le,
snälla titta , se det jag kan se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback