Dag 3 – Din syn på droger och alkohol.

Droger är olagligt. Det är farligt, gift som skadar dej och kan även skada andra.
Det är helt enkelt inte värt det.
Tro mej, det är inte värt det. kick eller inte, det finns andra sätt.

Alkohol.
Just nu är jag lite delad när det gäller alkohol så kommer nog se ut som jag ger dubbla budskap i detta, MEN:
Jag tycker att ett,två glas vin till maten någon gång i veckan känns okok, jag tycker en öl till fotbollen känns mer än okok.
Jag tycker dricka lite mer cider/öl/vin/drinkar och gå ut och festa är okok, (sålänge du pallar mängden så du inte tappar fotfestet) Jag menar, det får en att muntra upp sej lite, orka lite, och bjuda lite mer på sej själv än vanligt kanske :)
Medans jag har himla svårt att första dem gäng (oftast boys) som dricker öl nästan varje helg, lite eller mkt spelar ingen roll... det är ofta och det är ALDRIG en eller två. ALLTID 3-6 typ...
och det gör dem, (det finns tjejgäng också, vårat har bland annat gjort detta också ngn gång) med dem kompisar dem känner bra liksom!? alltså sina vänner.... nära vänner.
och då känner jag , Är man så dåligt socialt utformad, att man inte kan hänga 2-5 pers en fredag kväll utan att dricka alkohol?! Är dem ett sådan tråkigt kompisgäng att dem inte kan roa sej ändå?
I'm just saying you know.
alkohol är ju trots allt ett gift, tar du några öl/cider eller något glas vin på fredag kväll, så (oavsätt om du är bakis eller ej) går hela lördagen åt att kroppen kämpar med att få ut allt gift från kroppen, varenda droppe , från blodet o.s.v.
Och detta gör så att all träning är helt bortkastad tid, muskler eller kondition kan inte bildas, kroppen är upptagen.
Dessutom är det onyttigt, det är massssssssvis med kalorier, jag menar vem drar i sej 2 tårtor på en kväll?! jo, kalori mässigt gör många det genom att dricka öl....
Det sakadar dina organ.
Och du riskerar att bli bakis...

alltså, varje knäppare, varje öl eller cider borde väl egentligen tänkas egenom, är det värt det?
Som jag säger, festa, dricka och ha kul, ta ngn öl till fotbollen vin till maten, sånt förstår jag.
men de där, jo men ska träffa lite vänner och kröka/dricka bärs... ?? egentligen....
det är ju inte bra för oss. Och många ut av oss FÅR inte ens för lagen dricka ;9 så man borde kanske inte göra det till en vana, inte ta på det för lätt liksom?

ska jag säga?
haha, nä men jag önska att jag oftare bara inte började, alltså inte knäppte den där första, för det är ganska många ggr jag undrar, varför liksom? :) jag vill ju ha en sund kropp liksom ....


Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0