Det finns något att lita på.



När livet vacklar, när man känner att allt sviker än, då letar man efter trygghet. Trygghet kan vara olika saker från perosn till person. Men om jag får säga så, är jag nästan säker på, att trygghet är samma sak som när saker INTE förändras. När saker bara är som dem är, och aldrig ändras. Så tycker iallafall jag. Men finns det något sånt i detta liv? På denna planet? Allt går frammåt, allt ändras? Tiden är något vi alltid kommer slåss mot.


Men sen. Så kom jag på det som får mej att må bra iallafall, det som jag inte kan se en förändring på.
Stjärnorna. Usch va töntigt det låter. Men det är min trygghet. Att hur dålig dag jag än haft, hur snabbt tiden än går... så sälänge det är en klar och mörk kväll, kan jag lita på att dem dyker upp. Samma ställe. Dem försvinner inte. Ibland ser vi dem inte, men dem är där, vart man än tar vägen.

Och det bästa är att jag vet att dem kommer fortsätta vra där, natt efter natt under mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0