Ne nu blir jag arg.

Vad är det här?
varför mobbas? varför ge sej på samma person om och om igen?
Vad är det som är så kul?
vad är det som gör att det inte känns fel att utsätta en annan för skada bara för att roa sej själv och andra?
jag förstår inte det. Jag kan inte se det, jag känner att dessa människor behöver vakna?!
vafan är grejen, vi är den samma vi är inte skapade för att hata. Visst kanske folk säger, vafan skapade Gud ilska för? varför skapades Hat, våld och vapen?
Hur hamnade denna egenskapen här?

Men de va vi gott folk.
Om du ser en eld, kan du välja att hälla på bensin eller släcka den med tröjan du bär.
Det är val vi gör dagligen som sakpar agerande.
Vem säger att bara för att man kan göra något så ska man göra det?
Det finns en möjlighet i denna värld, att göra precis som man vill. Man kan döda, mobba eller vad fan man nu ska göra för fucked up grejer. Men vem är det som väljer? vem är det som gör det?
Sluta skyll ifrån dej, sluta säga att det inte alltid finns val, sluta säga att känslorna styr...
Den ända som styr vad som händer dej är du.
Om du älskar denna gifta kvinna med tre barn och en far som försörjer dem, inte fan hånglar du upp henne bara för att du kommit på att du är kär?

- och där mina damer och herrar har vi en tydlig punkt som pekar på att utav de 100% av de päron som skiljer, så är minst 89% av dessa helt jävla slut i huvuden.

Man kan ha otur. som fan. Man kan ha varit bredvid någon som tagit fel beslut.
Och alla gör vi fel, alla tar vi fel beslut. Vi är människor och SKA lära oss nya saker.
Men jag blir bara jääävligt trött på folk som gång på gång letar efter en utgång som letar efter ett sätt att känna att det dem gjorde var okej.

Samma med folk som missbrukar ordet förlåt? jag menar kom igen, det är inget jävla frikort. det är inget som säger att det du gjort var okej. Förlåta har fått en helt ny betydelse i dag. Jag tycker att man kan förlåta personen, eftersom man ofta har mer bra en dåliga saker ihop och som sagt så gör vi alla fel ibland.
Men det finns ingen somn VERKLIGEN förlåter det... asså hej, nu snackar jag inte, ta och äta upp någon annans godis, utan ni fr själva föreställa er vad för slags fel och "brott" jag snackar om.

Jag brukar kunna formulera mej ganska bra. jag brukar kunna få fram det jag vill ha sagt så folk förstår, samma här. Men denna gången orkade jag inte tänka, jag VILLE... jag valde att skriva det första jag kom på och lät fingrarna glida över tangenterna. Finns det konsekvenser att ta så tar jag gärna emot dem nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0