Har du inget liv, snackar du om andras.

Vet du vad jag har hört?
nej berätta, har någon gått dej bakom ryggen, knullat din vän eller startat ett rykte?
Mja vad vill du höra?
Det ena än det andra!
Jag ska tala om för dej det du borde vilja höra min vänn....

Är vi inte bättre än så?
Vem gör rätt? Vem fan gör fel!?
Vem ger dej rätten att stämpla och att vara envis och sätta sin åsikt över någon annnas?
Hur kan du snacka med mej om ett rykte du hörde likannde om dej själv förra veckan?
Kommer du ihåg hur du grät i min famn?
Hur kan du låta den onda cirkeln fortsätta.

Vet du vad jag har hört?

Att vårt samhälle är fullt av idioter.
Och du kan välja att vara en, eller acceptera att du kommer stöta ihop med en på ett sätt som gör dej illa på ett eller annat sätt. Det finns liksom inga andra alltenativ. det bara är så.
Du kan göra dej själv en tjänst och hålla dej undan, men verkligheten kommer komma ikapp dej.
Det finns alltid där min vänn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0