föralltid

inte för mej.

vadå förlovad?!
Jag ska säga vad jag tycker om förlovning.
Det har ju blivit ner smuttsat ?!
Plötsligt förlova sej unga hit och dit, om igen och hinner knappt köpa ringen de ska bära på fingret innan det är över...

Vafan är detta? Vet ni vad fölovning betyder? Ska det kunna betyda olika för person till person?
För i sånt fall, betyder det då inte samma för mej som för en del andra.
För mej är förlovning, något du gör med den du älskar. Den du FÖR-LOVAR att gifta dej med och spendera resten av ditt liv med !
Jag är ingen tjej som är galen i bröllop. Eller jo ! ;D fast inte "mitt egna"...  Jag vet inte ens om jag kommer gifta mej?
Jag tycker att förlovning, har blivit en flopp runt om i samhället, (nej inte för alla) men får många. FÖR MÅNGA.
Och jag tycker själv att det har blivit lite B p.g.a detta. Alltså, för mej skulle det vara en risk att en förlovning faktiskt betyder lika lite som vissa antyder, det är bara en ring på fingret och några påskrivna papper. Det suger.

Jag kommer inte förlova mej i tidig ålder, Jag tycker dem som gör det är starka... OM de lyckas med vad det tror det vill... Inte om det nu tar det som en liten grej bara, men om det faktiskt lyckas med sitt förhållande, ja då står ju jag lite på näsan när dem om tio år är gifta och har barn - grattis i sånt fall :D
Låter fett ironiskt, men jo ja tycker det är fint, om dem lyckas ! Helt okej i mitt tycke ! Bara synd att typ 7 fall av 10 inte gör det...

gick och prata med några goda vänner och kom fram till en bra slutsatts. Just nu känns det som om förlovning faktiskt KAN betyda olika från person till person. Därför, skulle jag vara mer säker på, om jag visste. med känslor ord och handlingar att denna killen kommer jag att älska hela livet. kanske genom ett barn. Det är inget papper som man bara kan riva sönder, det är ett hjärta. En levande varelse, som vi ska dela våran kärlek till. Man ska inte behöva vara förlovade för att skaffa barn... Man ska inte behöva ha det nersrkivet, det ska komma, det ska finnas ändå.

om ni lyckas, gör det mej glad. och jag håller tummarna, du vet vem du är vännen!

You get me?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0