ingen skulle ta kort på det man vill glömma...

Är så trött på bloggar. varför skriver vi blogg?! varför vill vi att alla ska veta.
Allt för sällan får man respons ändå.
Det som kan hända är att du sitter på tjejmiddagen och berättar om den där sjukt vurpan du gjorde igår, och någon avbryter hela historian och säger att dem redan läst om det på din blogg.
kul?

Jag hatar att läsa bloggar. Jag jämnför. Och jag blir avundsjuk. Allt står så perfekt. Skriver du om din dag,är det självklart att det är roligare att skriva om det roliga...
Men allt låter så perfekt, och det är så många gånger som jag just i den stunden, som jag önskar att jag vore den som skrev, den som satt i sitt rum, med en kopp te, just klar med träning och plugg och väntar på att sin älskade ska roppa att maten är klar. Aldrig mackor, alltid kött med potatis och någon skojsig sås.

Kollar över min blogg....
lite udda texter här och där. Någon tanke bakom en och annan text. Och min personliga favorit. Texterna om känslorna.Om ilskan, glädjen, och sorgen, ångesten och om lyckan....jag gillar dem.

Det vardagliga fyller ut.
Och det är en lek. Det är kul att få låtasas att saker och ting är roligare än vad de kanske är... det är lätt, men samtidigt en utmaning att få folk som läser, att tycka det är intressant och menningsfullt.

Jag skulle vilja skriva mer om det där ovan. Känslor... och vissa dagar går det galant. Vissa dagar bara vet man,man förstår, man försöker förklara. Man visar och man talar om vad man känner,och varför.
Men vissa dagar.Känns allt med känslor sjukt överspelat och dötrist. Påhittat och löjligt.

Då skriver man bara jag vet inte.

Jag har iaf kommit fram till att skapa en ny kategori i min blogg.
Den kommer heta - En stjärna.
Och där, kommer personliga inlägg om alla möjliga utom mej själv. Om dem jaglever med, eller önska att jag levde med. bara så ni vet.

nej, nu ska jag läsa lite bloggar.hejdå.


Kommentarer
Postat av: emmawagenius

sv: Kul att du är med och tävlar! =)

2011-05-02 @ 14:59:41
URL: http://emmadenblonda.blogg.se/
Postat av: sasi:)

Sv: Tack så mycket:)

2011-05-02 @ 15:21:39
URL: http://thinksweetandflirty.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan va rätt text !

2011-05-02 @ 17:10:48
Postat av: Anonym

Jag gillar din blogg, alla texter, dom är fina. Dom känns ärliga och det är därför jag tror på dom.

2011-05-02 @ 17:19:55
Postat av: Frida

Gillar dina texter, de känns.... välgjorda och ärliga helt enkelt.

2011-05-02 @ 17:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0