Varför envisas jag med att vilja ha med er till den där j*vla kyrkan ?!

Många som känner mej, dem har nog alla någon gång blivit tillfrågad att följa med till kyrkan, right ?

Många av er vet jag själv att jag verkligen har bett... Snälla följ med.

Varför ?
Jag tänkte skriva till er varför...

Jo för att jag älskar er.
Och gör att varje gång jag kommer dit mår jag bra .
Det finns någon där som kommer kunna lyfta din tyngd från dina axlar!
Och säg inte att du inte har någon ... För de har vi alla.
Alla skulle behöva veta, och få känna att det är okej , lägg allt det som gör dej ont hos honom. Han tar hand om det och dej .

När jag kommer dit, gråter jag ofta.
Något som händer där ofta är även att någon , vem
Som helst i rummet kan komma fram till mej och fråga får jag be för dej?

Och jag tänker ; nej! Varför ? Jag är en svikare , jag svär. Jag är bara här ibland. Jag dricker , jag , jag...

Ja, svarar jag .

Och så lägger en ung mamma med sin dotter fast limmad runt hennes halls sin hand på min axel ... Och så säger hon :

Tack Gud. För att Elin är här.
Tack för att du har gjort henne till den hon är, för att du gör henne stark och modig. Och herre , du ser att hon bär och kämpar på något så tungt just nu, befria henne från denna ångesten , snälla va med henne. Hjälp henne bära. Ja Gud, tack för att du finns hos henne.

Jag släpper alla spärrar och gråter ännu mer... Hur kan hon tacka någon för någon som jag ?!

Men ändå.
Just där , just då. Tror jag på vart enda ord hon sagt. Jag tar åt mej, jag tar in det och sen blir jag varm. Inne från och ut .

Jag vill att alla ska få känna det jag fått känna . Jag vill att ni ska få känna att någon hjälper er, hur illa och omöjligt det än värkar ....
Ni är älskade. Och ni förtjänar att få veta och känna det på ett sätt som är oslagbart.

Följ med
Gör dej själv en tjänst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0